Мільйонні інвестиції та європейська якість
ТОВ «Татрафан» – один із головних виробників гнучкої рулонної упаковки та пакетів в Україні. Це спільне підприємство двох провідних міжнародних компаній: АТ «Хемосвіт» (Словаччина) і Rani Plast Group (Фінляндія). Його виробничі потужності розміщені у Луцьку.
Підприємство залучило п’ять мільйонів євро інвестицій,
Починаючи з 2017-го підприємство з багаторічним досвідом (упродовж двох десятиліть компанія працювала під брендом «Теріхем) залучило п’ять мільйонів євро інвестицій, значно розширивши виробничі потужності. Про подальший розвиток «Татрафану», нові можливості у виготовленні полімерної упаковки та сучасні тенденції сфери говоримо з начальницею департаменту продажу Лілією Пінчук та менеджером з продажу Вадимом Морозюком.
– Розпочнемо із загального. Які тренди у виготовленні упаковки переважають сьогодні на українському ринку полімерної індустрії? В якому напрямі рухається галузь?
– Вадим: Галузь гнучкої упаковки розвивається, оскільки сьогодні будь-які харчові продукти запаковуються у відповідний матеріал, особливо, зважаючи на пандемію COVID-19. Серед незмінних трендів: гарантія збереження, безпека запакованого товару та екологічність упаковки. Наша компанія активно рухається в цьому напрямі. Ми вивчаємо усі запити наших замовників, вони надсилають нам «сигнали» від споживачів, які хочуть отримати безпечний і для себе, і для навколишнього середовища пакувальний продукт.
– Лілія: Ми переконуємо своїх клієнтів використовувати упаковку з моно-матеріалів, які підлягають 100% переробці. Так, сьогодні існують різноманітні упаковки з рослинної та мінеральної сировини, але їхня вартість доволі висока, а термін збереження та бар’єрні властивості менші.
– Розкажіть про маркетингову функцію упаковки. Наскільки важливу роль відіграє зовнішня обгортка продукту для його успішних продажів?
– Вона відіграє максимальну роль під час запуску нового продукту, оскільки споживачі цього товару ще не знають та не куштували його і тому в першу чергу звертають увагу саме на обгортку. У цьому випадку твердження про те, що упаковка «продає» працює на 100%. Окрім того, якщо виробник будь-чого вносить якісь зміни в рецептуру, то це також обов’язково відображається на упаковці. В цьому випадку вона виконує не менш важливу інформаційну функцію, яка паралельно є й рекламною, привертаючи увагу покупця чимось новим. Загалом, усі ми знаємо, що зайшовши в магазин, людям часто хочеться придбати щось яскраве та гарне.
– Вадим: Зі свого боку ми гарантуємо та забезпечуємо замовникам якісний друк, щоб вони могли максимально ефективно донести своїм покупцям необхідну інформацію.
– Ваша компанія виготовляє рулонну упаковку та пакети, охоплюючи широкий сегмент: від бакалії та молочних продуктів до санітарно-гігієнічних виробів і непродовольчих товарів. Розкажіть про переваги вашої продукції. Чому виробникам варто співпрацювати саме з «Татрафаном»?
– Лілія: Ми – європейська компанія. Одна з небагатьох на полімерному ринку України. Усі наші сировини європейської якості: плівки, фарби, клеї. У нас нове та сучасне обладнання: ламінатори, друкарські, пакеторобні та різальні машини. Також підприємство забезпечено студією додрукарської підготовки, ми самотужки виготовляємо цифрове кліше. Завдяки всьому перерахованому маємо повний цикл виробництва. Окрім того, «Татрафан» обладнано станцією змішування фарб, що дозволяє виготовляти кожну партію максимально однаково, оскільки фахівці підбирають фарбу, виводять формулу, яка використовується і під час наступних аналогічних замовлень. Наша компанія дуже «гнучка» в роботі з клієнтами, нам довірилося багато великих українських виробників, маємо партнерів і за кордоном.
– Вадим: Також ми надаємо сервісну підтримку уже після виконання замовлення. При будь-яких проблемах з плівкою, налаштуванням пакувальних машин тощо ми максимально швидко забезпечуємо технічну підтримку. Розуміємо, що наші клієнти мають свої зобов’язання перед іншими, тому оперативно реагуємо та вносимо необхідні корективи.
– Як на підприємстві контролюють якість виробництва упаковки та чому важливо дотримуватися найсуворіших стандартів?
– Лілія: Наша компанія сертифікована за трьома міжнародними системами управління ISO. Йдеться про ISO 9001:2015 (система управління якістю), ISO 14001:2015 (система екологічного управління) та ISO 22000:2018 (система управління безпечністю харчових продуктів). Щорічно у нас відбуваються аудити для підтвердження сертифікатів та аудити від замовників. Ми відкриті, тому вони завжди можуть прийти та подивитися на наше виробництво зсередини, перевірити, яких вимог ми дотримуємося. Якість нашої продукції підтверджується деклараціями відповідності на кожен тип плівки та протоколами міграції. Також до кожної партії товару ми додаємо сертифікат якості, в якому описані основні властивості продукту.
– Вадим: Дотримуватися найсуворіших стандартів – це наш обов’язок перед замовником. Він так само зобов’язаний перед кінцевим покупцем та повинен надати йому якісний продукт у найкращому пакувальному матеріалі.
– Сьогодення вимагає від упаковки збільшення термінів збереження продукту. Чи має «Татрафан» власні рішення у відповідь на такий запит? Наскільки це складне завдання?
– Вадим: Це завдання і справді складне, але необхідне і для замовників, і для нас. Світ розвивається таким чином, що потреба у збільшенні гарантійного терміну збереження товару зростає. Ми постійно працюємо із виробниками над вирішенням цього питання. Це не однобока робота, вона повинна відбуватися за кооперації обох сторін. Ми надаємо пакувальний матеріал, замовник, своєю чергою, тестує уже запакований свій продукт на своєму обладнанні або в незалежній лабораторії. Сьогодні це реально дуже актуальне питання, усі намагаються продовжити термін зберігання, не використовуючи при цьому якихось хімічних добавок, а досягаючи результату завдяки упаковці, яка захищає від зовнішнього впливу.
– Один із головних світових трендів – безпека довкілля. Він безпосередньо пов’язаний зі сферою, у якій ви працюєте. Яким чином «Татрафан» піклується про навколишнє середовище? Наскільки важливою для вашого підприємства є переробка відходів?
– Вадим: У виробництві гнучкої упаковки ми використовуємо плівки, які були виготовлені з вторинної сировини. Наш постачальник має свої відходи, які перероблює, утворюючи гранули поліпропілену, необхідні для створення пакувальних матеріалів. Також ми співпрацюємо з компаніями, які купують у нас відходи готових напівфабрикатів. Вони теж перероблюють їх у гранули та потім використовують для виготовлення виробів, які не контактуватимуть з харчовими продуктами. Окрім цього, ми активно вивчаємо питання зменшення викидів вуглекислого газу в атмосферу.Один із способів це зробити – зворотній цикл використання технічної води, який ми запровадили на підприємстві. З цією ж метою ми використовуємо навантажувачі, які працюють на електроенергії. Ми повністю перейшли на діодні лампи, регулярно проводимо озеленення території. Окрім цього, у нас запроваджено оцінку екологічних ризиків методом FMEA.
– Розкажіть про інвестиції у «Татрафан». Скільки коштів було вкладено у розвиток підприємства та яким чином вони реалізовуються?
– Лілія: З початку виходу нашої компанії на ринок під назвою «Татрафан» з 2017 року було вкладено близько п’яти мільйонів євро. Інвестиції відбувалися в два етапи. У 2017-му ми залучили 2,5 мільйона євро. За ці кошти було оновлено обладнання, у нас з’явилася сучасна друкарська машина на вісім кольорів, новий ламінатор та різальна і пакеторобна машина. У 2020-2021 роках у нас інвестували ще 2,5 мільйона євро, що дозволило ще більше розширити парк обладнання. У «Татрафана» з’явилися можливості безсольвентного та сольвентного ламінування, нанесення холодного клею, вибіркового лаку та роботи з матеріалами, які потребують подальшої термічної обробки.
– Великі інвестиції – велика відповідальність перед інвесторами. Які завдання ставить перед собою компанія в контексті охоплення ринку та подальшого розвитку підприємства?
– Лілія: Ми прагнемо бути одним із найбільших виробників полімерної упаковки в Україні, входити у п’ятірку кращих без втрати якості та «гнучкості», зі збереженням індивідуального підходу до кожного клієнта. Так, як ми працюємо зараз. Ну й звісно, забезпечити хороші прибутки для компанії.
Джерело: журнал «Упаковка».